• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Mitt spelmissbruk.

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
Har följt din länge nu Terry... Men en sak jag undrar över, har du någonsin sökt skuldsanering? Men fått avslag? Eller har du tjänat för mycket? Har det berott på de ”privata” skulderna?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Har följt din länge nu Terry... Men en sak jag undrar över, har du någonsin sökt skuldsanering? Men fått avslag? Eller har du tjänat för mycket? Har det berott på de ”privata” skulderna?

Har inte sökt skuldsanering av otroligt många anledningar.
Dels så hade jag nog inte blivit beviljad sanering, något som är helt rätt. Jag har amorterat bort över 500.000 på ett år så på 2-3 år kan jag vara helt skuldfri. Är relativt ung också.
Dels så hade jag inte orkat klydda med det och sen som du säger så är det också på det sättet att jag haft en hög andel privata skulder.
Hade jag haft 2-3 miljoner i vanliga skulder kanske hade jag övervägt det!
 

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
Har inte sökt skuldsanering av otroligt många anledningar.
Dels så hade jag nog inte blivit beviljad sanering, något som är helt rätt. Jag har amorterat bort över 500.000 på ett år så på 2-3 år kan jag vara helt skuldfri. Är relativt ung också.
Dels så hade jag inte orkat klydda med det och sen som du säger så är det också på det sättet att jag haft en hög andel privata skulder.
Hade jag haft 2-3 miljoner i vanliga skulder kanske hade jag övervägt det!

Väldigt imponerande att amortera så mycket på 1 år!
Hur kan du ha amorterat så mycket? Hur går du tillväga? Har själv 1,3 mil i skuld. Behöver lite tips
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Väldigt imponerande att amortera så mycket på 1 år!
Hur kan du ha amorterat så mycket? Hur går du tillväga? Har själv 1,3 mil i skuld. Behöver lite tips

Tjänar runt 70-80K i månaden och behåller i princip allt eftersom jag jämkar. Har ingen bil som är en kostnadstjuv och jag lägger inte pengar på något speciellt förutom god mat och goda drycker :D Ja utöver att jag gillar att resa.

Hade dock i den bästa utav alla världar behövt 600.000 "som inte syns" på UC. Men kommer få 300.000...Det är vad det är. Jag kämpar vidare!
 

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
Tjänar runt 70-80K i månaden och behåller i princip allt eftersom jag jämkar. Har ingen bil som är en kostnadstjuv och jag lägger inte pengar på något speciellt förutom god mat och goda drycker :D Ja utöver att jag gillar att resa.

Hade dock i den bästa utav alla världar behövt 600.000 "som inte syns" på UC. Men kommer få 300.000...Det är vad det är. Jag kämpar vidare!

Hur mycket restskatt blir det?!
I vårt hushåll måste vi få bukt med alla inkasso och skitlån.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Hur mycket restskatt blir det?!
I vårt hushåll måste vi få bukt med alla inkasso och skitlån.

Alltså om du som jag betalar tiotusentals kronor i räntor per månad blir det inte så mycket restskatt. Skatteverket som räknade ut min skatt. Fick dock en smäll för förra året men det är tack vare jag plockade försäkringskassan med.
 

Dadda12

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Tjänar runt 70-80K i månaden och behåller i princip allt eftersom jag jämkar. Har ingen bil som är en kostnadstjuv och jag lägger inte pengar på något speciellt förutom god mat och goda drycker :D Ja utöver att jag gillar att resa.

Hade dock i den bästa utav alla världar behövt 600.000 "som inte syns" på UC. Men kommer få 300.000...Det är vad det är. Jag kämpar vidare!


Hej!
Har läst lite om dig Terry och jag är imponerad över din resa. Verkligen. Det är tack vare dig och många andra här man har börjat ta tag i sina skulder.
Jag har en fråga som du säkert svarat på tidigare, men vad jobbar du/man med om man tjänar 70-80 tusen i månaden?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 381
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Stort tack först och främst.

Inom försäljning. Absolut inget speciellt eller märkvärdigt.

Har säkert ett 20-tal vänner & bekanta som jobbar inom segmentet sälj och ligger på snarlika löner om inte bättre. Dessa personer säljer mobiltelefoner,lån,försäkringar,bilar,abonnemang,el-avtal,pensioner,kapitalförsäkringar,fonder och lägenheter (alltså mäklare).

Det spelar i princip ingen roll vad du säljer om du hamnar rätt så har du chans att påverka din lön då det är ofta provisionsbaserat.
 

Dadda12

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
11
Poäng
52
Stort tack först och främst.

Inom försäljning. Absolut inget speciellt eller märkvärdigt.

Har säkert ett 20-tal vänner & bekanta som jobbar inom segmentet sälj och ligger på snarlika löner om inte bättre. Dessa personer säljer mobiltelefoner,lån,försäkringar,bilar,abonnemang,el-avtal,pensioner,kapitalförsäkringar,fonder och lägenheter (alltså mäklare).

Det spelar i princip ingen roll vad du säljer om du hamnar rätt så har du chans att påverka din lön då det är ofta provisionsbaserat.


Ni är grymma när skriver om era erfarenheter. Man känner sig helt plötsligt inte lika ensam.

Se där. Då kanske man skall sadla om innan det är försent :)
Jobbar själv inom industrin och knegar på. Kommer inom ett par år kanske ha ca 35 tusen innan skatt. Om jag har tur, går rätt kurser och framförallt orkar. Hade som alla andra naturligtvis helst haft en högre lön så man kan bli av med sitt skuldberg fortare, runt 70-80 hade varit bra
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp